Simplex uit 1931 van Charles, deel 3

De Simplex nu met rek, lamp en achterlicht.

De trapas was al aangepast maar de spiebaan rechts was te diep. Die is opgehoogd waardoor ik het crankstel nu wel mooi in lijn kon krijgen. Ik had nog ongebruikte vernikkelde spieën. Door subtiel te vijlen zitten ze er links en rechts even diep in. Nu nog een dynamo vinden die bij het geheel past.

Charles

Zie eerdere artikelen:
Potentiëel jaren ’20 transportfiets op marktplaats
Potentieële jaren ’20 transportfiets op marktplaats
Simplex uit 1931 van Charles
Simplex uit 1931 van Charles, deel 2

2 gedachten over “Simplex uit 1931 van Charles, deel 3”

  1. Ja Charles, ook deze Simplex is weer een mooi staaltje van vakmanschap. Dat Simplex-rek had ik ontvangen bij mijn 1928 Jüncker, (wat er dus niet op hoorde te zitten) en komt hier gelukkig volledig tot zijn recht!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *